با این روش ها برای آینده برنامه داشته باشید

پنجشنبه 23 آبان 1398
17:34
سعید

برای موفقیت و رسیدن به منابع مالی و معنوی در آینده باید امروز برنامه ریزی کرد و نقشه راه مناسب و ایده آلی برای رسیدن به اهداف ترسیم کرد. در این مقاله وبلاگ سبک زندگی چه طور قصد دارد شما را با روش و تنکنیک برنامه ریزی برای آینده بیشتر آشنا کند.

دانش خود را افزایش دهید :
برای موفقیت و برنامه ریزی صحیح باید در خصوص حوه مدیریت زندگی اطلاعات کسب کنید و دانش خود را افزایش دهید.

سرمایه گذار بزرگ آمریکایی می گویید: “بیشتر درامد خواهید داشت در صورتی بیشتر یاد بگیرید” و این جمله کاملا صحیح می باشد. دانش بیشتر قدرت ما را بیشتر کرده و به ما این فرصت را می دهد که موقعیت های خوب را شناخته و همیشه یک راه مناسب تری برای پیشبرد اهداف تان بلد باشید. علم شما را از بی گدار به آب زدن و اشتباهات مکرر منع می کند. پس سعی کنید بیشتر کتاب بخوانید، فیلم ببینید و یا فایل های صوتی موتبط با اهداف تان را گوش دهید.

احساس خود از موفقیت را تجسم کنید :

برای رسیدن به موفقیت و برنامه ریزی صحیح باید رویکرد خود را تغییر دهید و دیدگاه خود از موفقیت را تشریح کنید. این کار باعث می شود ضمیر ناخودآگاه شما نیز به سمت پیشرفت و رشد سوق دهد.

در مورد تجارب گذشته‌ی خود فکر کنید و ببنید چه کاری بوده است که همیشه از به خاطر آوردن آن احساس غرور کرده‌اید و از آن به عنوان یک نقطه‌ی مثبت در زندگی یاد کرده‌اید.

در زمان رسیدن به این موفقیت‌ها چه احساسی داشته‌اید؟

سعی نمی‌کنید همان تجربه‌ی موفق گذشته را باز هم تکرار کنید.

اگر قبلا در یک مسابقه‌ی دو ماراتن حضور داشته و احساس خوبی داشته‌اید، توصیه می‌کنم بازهم این تجربه را برای خود تکرار کنید و از احساس خوبی که دارید، لذت ببرید.

اگر فرزندتان به خاطر آموزش‌هایی که شما به او داده‌اید، یک ورزشکار یا موسیقی‌دان موفق شده است، می‌توانید از این تجربه برای آموزش به بچه‌های دیگر هم استفاده کنید و تجربه‌ و اطلاعات خود را در اختیار آنها نیز بگذارید.

کارهایی را انجام دهید که احساس می‌کنید در آن موفق‌تر هستید.

یک مهارت جدید یاد بگیرید :

برای موفقیت و دستیابی به آینده شغلی مناسب تر بهتر است یک حرفه ی دیگر نیز یاد بگیرد که از طریق ان در آینده درآمد زایی داشته باشید.

در حال برنامه ریزی برای آینده هستید؟ بسیار خب از فردا یک کار تازه دارید که باید انجام دهید. یک حرفه جدید یاد بگیرید. می توانید هفته ای یک بار به کلاس پیانو رفته و پیانو زدن را یاد بگیرید، می توانید به دنبال یاد گرفتن یک ورزش باشید و یا اینکه حتی مهارت های آشپزی خود را تقویت دهید. تنها کافی است یک مهارت را یاد گرفته و با آن برای آینده تان سرمایه گذاری کنید. به عبارتی شاید یک روز همین مهارت بتواند مانند یک پس انداز به کمک تان بیاید.

تعین هدف اصلی در زندگی :

برای برنامه ریزی برای آینده باید یک هدف اصلی برای زندگی خود داشته باشید و ترسیم کنید.
یکی از مؤلفه‌های مهم در داشتن یک زندگی موفق و شاد، داشتن هدف است.

برای ترسیم اهداف خود در زندگی به سؤالات زیر صریح و شفاف پاسخ دهید:

اهداف شما در بخش سلامت چیست؟

چه هدفی برای آیند‌ه‌ی شغلی خود در نظر گرفته‌اید؟

چه هدف یا اهدافی برای خانواده‌ی خود متصور هستید؟

چه اهدافی برای زندگی معنوی خود دارید؟

زمانی می‌توانید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید که پاسخ درست و شفافی به این سؤالات بدهید.


[ بازدید : 166 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله سبک زندگی و روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]