5 راه شگفت انگیز برای رهایی از استرس

چهارشنبه 8 آبان 1398
11:36
سعید

همه ما در زندگی با بحران هایی روبه رو می شویم که موجب ایجاد فشار عصبی و استرس می شود. استرس باعث کاهش تمرکز و اختلال در حواس می گردد و عملکرد روزانه بدن انسان را مختل می کند. در این مقاله روش دوری از استرس و کنترل آن را به شما می آموزیم.


استرس و دلهره جزو احساسات متداولی می باشد که شاید در جریان زندگی بارها تجربه کنیم. اما هنگامی که استرس شدید، قوی و از کنترل خارج شود، می‌تواند مشکلاتی را در سلامت روحی و جسمی ما ایجاد کند. به همین دلیل یافتن راه‌های کاهش استرس و اضطراب برای بازگرداندن آرامش روحی و سلامت جسمی لازم است. ولی پیدا کردن یک داروی ضد استرس که در هر شرایطی برای شما مناسب باشد، آسان نیست. فهرستی که در اینجا برای شما تهیه کردیم، مجموعه‌ای کامل از روش‌های مختلف برای رسیدن به آرمش درونی و یک زندگی ضد استرس و تنش است.

ورزش کردن:
برای اینکه ضربان قلب خود را در دست بگیرید ورزشهای هوازی انجام دهید:
پیاده روی
دوچرخه سواری
شنا
تنها 20 دقیقه در روز فکر خود را آزاد کنید تا هورمونهای استرس پایین بیایند.
ورزش ایندورفین را هم افزایش می دهد (ماده شیمیایی مغز که حال شما را بهتر می کند). حتی ورزش سبک هم به شما آرامش می دهد این یعنی میتوانید با ورزشهای سنگین تر به آرامش بیشتری برسید.

مصرف غذای خوب :

غذاهایی که ویتامین C بالایی دارند، مانند پرتقال و گریپ فروت استفاده کنید . این موارد کمک می کنند هورمون استرس پایین بیاید. امگا 3 هم به کاهش اضطراب کمک می کند. این ماده در غذاهایی مانند ماهی سالامون و دیگر ماهی های چرب یافت می شود. همچنین غذاهایی مانند آجیل و دانه ها هم می توانند اثر آرامش بخش داشته باشند. داشتن یک رژیم متعادل کمک می کند بدن سلامت بماند و در نتیجه راحت تر بتواند استرس را دفع کند. منظور از غذای خوب تمرکز روی غلات کامل، میوه و سبزیجات است. شکلات تلخ هم تاثیر مثبتی بر کاهش استرس دارد.

نفس عمیق بکشید :

این تمرین به همان اندازه که نفس عمیق آرامش بخش است تاثیر دارد.به این روش عمل کنید.

در یک مکان ساکت بنشینید چشمانتان را ببندید و خود را در یک جای آرام تصور کنید. مثلا ساحل دریا را به ذهن بیاورید تصور کنید در آن قدم میزنید صدای موج دریا بوی ساحل همه ی اینها را به تصویر بکشید.

همینطور که به سفر در ذهن خود مشغولید نفس های عمیق و آرام بکشید.

این حالت را ادامه دهید تا کاملا احساس آرامش کنید.

سپس به آرامی به دنیای واقعی برگردید.

می توانید از مشاوران، روانشناسان و افراد حرفه ای برای اینکه بتوانید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید کمک بگیرید.

مثبت اندیش باشید :

انتقاد از خود می تواند باعث افزایش استرس شود. پس باید رویکردی مخالف این داشته باشیم. با خود تمرین کنید که مثبت فکر کنید و با خود صحبت کنید. افکار مثبت را جایگزین افکار منفی بکنید و به جای اینکه بگویید: ( می دانم نمی توانم ) بگویید: ( من می توانم ).

آدامس جویدن:

راه ساده و سریع برای کاهش استرس، آدامس جویدن است. تحقیقاتی در این زمینه نشان داد افرادی که آدامس می‌جوند در کنترل آرامش ذهن خود موفق‌تر هستند و استرس کمتری دارند. یک توضیح منطقی برای این موضوع این است که جویدن آدامس باعث می‌شود موج‌های مغز فرد شبیه موج‌های مغز افراد آرام می‌شود. دلیل دیگر این است که جویدن آدامس باعث افزایش جریان خون به مغز می‌شود. یک تحقیق دیگر که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد میزان کاهش استرس هنگامی که افراد آدامس خود را با قدرت بیشتر می‌جوند، بیشتر هم می‌شود.



[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله سبک زندگی و روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]