نحوه تقسیم کار خانه با همسر

دوشنبه 29 مهر 1398
22:11
سعید

برای این زن در خانه با باری از مشکلات و کارهای زیاد روبه رو نشود باید مرد خانواده کمک و بخشی از کارهای خانه را ب عهده بگیرد و به همسر خود یاری دهد.

تقسیم ناعادلانه کارها باعث خستگی زندگی مشترک است :

ازدواج شراکتی است که انجام امور مربوط به خانه نیز بخشی از آن است. منظور از امور خانه، خرید، برنامه ریزی، جابه‌جایی وسایل، آشپزی، نگهداری از بچه‌ها، سامان‌دهی به قبض‌ها، تمیز کردن خانه، تعمیرات و اموری از این دست است. زمانی‌که این امور به‌خوبی پیش بروند، صلح، آرامش و هماهنگی در خانه حکم‌فرما خواهد شد؛ اما اگر هنگام ورود مهمان‌ها خانه به‌هم‌ریخته و نامنظم باشد یا اگر هیچ لباس تمیزی نداشته باشید و یا سقفی که تعمیر آن را مدام پشت گوش انداخته‌اید هنگام باران چکه کند، ناراحتی و رنجش در خانه به وجود می‌آید و برخی سوءبرداشت‌ها ممکن است موجب به‌وجودآمدن اختلاف بین همسران شود.

وظایف را بازبینی کنید :

اگر شما یا همسرتان آن‌طور که بایدوشاید وظایف و مسئولیت‌های خود را درخانه انجام نمی‌دهید، باهم درباره علت این موضوع صحبت کنید. گاهی ممکن است همسرتان مدت‌زمان انجام کار را درست تخمین نزند. سرزنش همسرتان به‌خاطر کارهای عقب‌افتاده راه چاره نیست. بهتر است برنامه خود را دوباره ارزیابی کنید و آن را با توجه به شرایط تغییر دهید. انعطاف‌پذیر باشید و اجازه دهید تا همسرتان کارها را به روش خودش انجام دهد. اگر تاکردن حوله‌ها به یک شکل خاص برای شما بسیار مهم است، این کار را خودتان انجام دهید. اگر بعد از صحبت درباره شرایط از پس انجام کارها برنیامدید، وقت آن است که چند راه را انتخاب کنید، مثلا:

از رسیدگی به قسمت‌هایی از خانه یا حیاط صرف‌نظر کنید تا هم در هزینه‌ها و هم در زمان صرفه جویی شود؛
خانه را سازمان‌دهی و تقسیم‌بندی کنید تا کارها به‌صورت مؤثر انجام شوند؛
برخی از کارهای خانه نیاز به رسیدگی منظم ندارند؛ از وقت گذاشتن برای آنها بپرهیزید. مثلا اگر هرس و رسیدگی به گل‌های باغچه وقت‌گیر است، بذر گیاهان خودرو را در باغچه بپاشید تا طبیعت کار خودش را انجام دهد یا اگر از اتوکشیدن نفرت دارید لباس‌های چروک را به اتوشویی بسپارید. از خودتان بپرسید: «آیا لزومی دارد که شیشه‌ها همیشه از تمیزی برق بزنند؟»

اگر استانداردهای خانه داری خود را تعیین کنید، کارها به‌لحاظ جسمی و روانی، کمتر خسته‌کننده خواهند شد.

از همسر خود کمک بگیرید :
اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید که استانداردهای خود را عوض کنید، می‌توانید از شرکت‌های خدماتی برای انجام کارهای خانه کمک بگیرید؛ البته در این مورد باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. شما باید لیستی از کارهایی که باید انجام شوند تهیه کنید. می‌توانید کسی را استخدام کنید که کارهایی از قبیل نظافت حمام، گردگیری، پاک کردن پنجره‌ها، تعویض ملافه‌ها، اتوکشی و تعمیر خانه را بر عهده بگیرد. این کمک فقط برای زن یا شوهر نیست؛ بلکه کمکی است که هردوی شما از آن سود می‌برید.


[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله سبک زندگی و روانشناسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]